مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 09:352020-10-10بين الملل

عراق| آیا توافق «سنجار» معامله جدید میان «مصطفی الکاظمی» با بارزانی ها است؟


در حالی که مقامات اربیل و بغداد توافق سنجار را موفقیت بزرگ می دانند و سفارت آمریکا و فرستاده سازمان ملل از تحقق آن ابراز رضایت می کنند، مقامات ایزدی آن را نوعی معامله و سازش سیاسی میان الکاظمی و حزب دموکرات کردستان می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،   احمد ملا طلال سخنگوی نخست وزیر عراق، جمعه شب (18 اکتبر)، از توافق دولت مرکزی این کشور با منطقه کردستان عراق درباره وضعیت شهرستان سنجار در استان نینوی خبر داد و گفت: بر اساس این توافق، امنیت، ثبات و سازندگی به منطقه سنجار باز خواهد گشت و مردم این منطقه که به دلیل حمله گروه تروریستی داعش از سرزمین خود آواره شده بودند به خانه هایشان باز خواهند گشت.

  مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، روز گذشته شخصا در نشست با مقامات دولت فدرال و دولت منطقه کردستان درباره توافق برای بازگشت ثبات و عادی سازی اوضاع در شهر سنجار استان نینوی شرکت کرد؛ نشستی که جنین پلاسخارت نماینده دبیرکل سازمان ملل هم در آن حضور داشت و پس از اعلام توافق میان طرفین، از آن ابراز خرسندی کرد.

جزییات توافق اربیل و بغداد در بیانیه نخست وزیری عراق اشاره ای به جزییات دقیق این توافق نشده است و هنوز سند توافق حاصل شده میان بغداد و اربیل که ایزدی ها آن را نوعی معامله میان مصطفی الکاظمی و حزب بارزانی ها توصیف می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق| آیا توافق «سنجار» معامله جدید میان «مصطفی الکاظمی» با بارزانی ها است؟

عراق| آیا توافق «سنجار» معامله جدید میان «مصطفی الکاظمی» با بارزانی ها است؟